Ajánló
Elérkezett az északi úti célok kora?
Ha az emberek nyaralásra, családdal közös szabadságra készülnek – biztos, hogy jó ötlet a mai, egyre felmelegedő világban valamely mediterrán úti cél felé venni az irányt? Még nem vált általánossá, valahogy nem rögzült gondolkodásunkban, hogy a szinte egész nyáron tartó hőségben, a plusz 40 Celsius-fokok és a hosszan tartó szárazságok idején érdemes északabbra fekvő területek felé fordulni. Tény, a legfiatalabb generáció tagjai – mint oly sok mindenben – ebben is előrébb járnak már szüleik, nagyszüleik koránál. Ők azok, akik valamely okoskészülékük keresőjében az idei vakációjuk idejére leginkább az északabbra eső területeket, úti célokat böngészik, azt keresve, hová induljanak nyáron, merre foglaljanak maguknak szállást.
Hogy az idősebb generáció tagjai is lépést tarthassanak az Y- és az alfa-generáció – gyorsan váltó, de sajnos nagyon is logikus – gondolkodásmódjával, segítséget nyújt következő élő Klasszis Klubunk témája. Amelynek során németországi úti célok esetében ad érdekes, aktuális információkat, ötleteket az idei szabadság eltöltéséhez a szakértő, Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője.
Miért özönlenek egész évben a turisták egy olyan hófehér romantikus kastélyhoz, amely minden Walt Disney film elején ott szerepel, és amely Németország egyik legtöbbet fényképezett nevezetessége annak ellenére, hogy falain belül tilos képeket vagy videót készíteni? Ez Schwangau település dísze, amely egy magányos sziklára épült, és olyan titkot is rejt, miszerint a gyerekkori álmaként a kastélyt létrehozó bajor király élete tragédiájának misztikus rejtélyekkel övezett helyszíne.
Arra is fény derül, vajon miért számított a kölni dóm, építésének idején, a világ legmagasabb épületének? Sőt, arra a jóideje kínzó kérdésre is választ kapunk, hogy miképp lehet a német kultúra, gasztronómia, vagy akárcsak a népviselet olyan sokféle és színes az országban, bármerre járunk? Mindenütt más kultúra nyomaira bukkanunk, másféle ételeket kóstolhatunk, különböző népviseletek hordanak mind a mai napig a helyiek – ünnepnapok idején.
Az sem egy elhanyagolható szempont egy utazás megtervezésekor, hogy az ott található szálláshelyek kategóriák, éttermek minősítései vajon mennyiben jelentenek garanciát a minőségre az odaérkező idegennek? Vakon megbízhat az értékelések adataiban az utazó, vagy kezelje inkább rátartással?
A fenntarthatóságról is szó esik majd a beszélgetés során, ugyanis Németországban ez nem az egyik pillanatról a másikra a semmiből felbukkanó, trendi téma, hanem évek óta kőkeményen kihirdetett és nagyon is kézzel fogható gyakorlat és valóság. A bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje újrafelhasználható anyagokból készül, az ételek alapanyagait a környékről szerzik be, a helyiségek legtöbbjénél figyelnek arra, hogy ahol csak lehet, nem mesterséges fényt használnak, hanem természetes módon történik a világítás.
Kulturális területen is gazdag programokat kínál az ország, nem csoda, hogy évek óta Németország Európa első számú kulturális desztinációja – aki ellátogat bármely német városba, művelődni és szórakozni is tud egyszerre.
Végül pedig az is kiderül, miért választottak olyan, a turisztikai szektorban is fontos szerepet játszó kampányokat az idei évre a vendégváró németek, amelyek időről időre felbukkannak, bármerre is jár országukban az utazó? Mit jelent a „Feel Good – fenntarthatóság" kampány? Hogyan gyarapodik az UNESCO világörökségi helyszínek száma, és merre találja azokat az idegen?
És persze, természetesen szó esik majd a focirajongók számára az év legjobban várt eseményéről, a Németországban nyáron zajló Európa Bajnokságról is – olyan műhelytitkokat tudunk meg a készülődésről a turisztikai szakértőtől, amelyek megtudtával világos lesz: a németek ezúttal sem bíznak semmit a véletlenre.
Az egyórásra tervezett beszélgetés során azonban szokás szerint nemcsak mi tesszük fel kérdéseinket vendégünknek, Czeiszing Miklósnak - erre olvasóinknak, nézőinknek is lesz lehetőségük az adás alatt chaten, valamint előzetesen, a klasszisklub@privatbankar.hu címre is elküldhetik kérdéseiket.
A március 21-én, 15:30-kor
kezdődő rendezvényünk teljesen ingyenes, csupán egy regisztráció
szükséges hozzá, melyet az alábbi linken tehetnek meg: